lørdag 3. august 2013

Masse nytt + Give-away + NY OPPSKRIFT PÅ STRIKKET LYSLYKT

Dette blir et langt innlegg...
Og det er ikke stort å gjøre ved det. Men er ikke det bare gøy da??
Nå har jeg endelig fått ferdig de tre gavemariusene, og fått de avgårde i posten. Jeg er spent på om de passer, og tross en glipp i mønsteret på den siste, så må jeg si meg riktig så fornøyd!




Jeg har brukt Drops Lima på alle tre, og pinne nr 3,5 og 4. 

Ooooooog nå er publiseringsdatoen for det helt nye kjolemønsteret satt, så fra og med 21 August s¨kan mønsteret kjøpes gjennom Ravelry, eller gjennom Facebooksiden min :-)




Størrelsene varierer fra 1 - til 10 år.  På bildet er str 1 - og 4 år vist frem. 

Og SÅ


Den siste tiden har både bloggen og Gavemakeriet på Facebook fått en hel haug med nye tilmeldte strikkeentusiaster, og det er sååååå gøy!!!!

Da tenkte jeg det var på høy tid å ha en liiiiiten GIVE-AWAY :-) 

 Regler:

Strikk ei lykt etter en av Gavemakeriets oppskrifter, og publiser bildet på Gavemakeriets Facebookside.
 Du kan strikke så mange du vil, og hver lykt øker sjansen for å vinne.

Premien:
Er en overraskelse til en verdi av 350 kr, og vinneren trekkes 31. August.

***Vi kickstarter det hele med en NY oppskrift på lyslykt. ***

Retrolykt for mørke høstkvelder




Garn: Dale Lille lerke (eller tilsvarende)
Pinner: Strømpepinner 3,5 mm
Glass: 7-8 cm x 8-10 cm

Legg opp 44 m. Fordel på 4 pinner, og strikk 1 omg vrang, og en omg rett. 
Strikk en hullrad, 1 kast, 2rsm, hele veien rundt. 
Strikk så videre 10 runder glattstrikk. Kastene strikkes rett på første omg. 

Etter 10 runder glattstrikk, Strikkes neste runde slik som dette:
4 kast om pinnen, 1r, 4 kast om pinnen, 1r..... Fortsett ut runden. 

Strikk 10 runder glattstrikk. Alle kastene slippes på første omgang.

Etter 10 runder glattstrikk felles det til bunn ved å strikke de to siste maskene på hver pinne sammen, helt til du står igjen med 2 masker på hver pinne. Kutt tråden, tre igjennom de resterende maskene, og fest. 

Tre trekket på glasset, tre en snor gjennom hullraden øverst, og stram. 
Pynt etter ønske :)






Silje

3 kommentarer:

  1. Her var masse fine kjoler!!!
    Nydelige fargekombinasjoner på dem alle også. Du er virkelig flink til å designe :)

    SvarSlett
  2. Nok en kjempefin lyslykt! Jeg tror jeg skal hive meg med på give-awayen din! :) Legger opp til en lyslykt i dag eller i morgen :)

    SvarSlett
  3. Takk for mange flotte oppskrifter! Har fått dilla på lyktene dine - har strikket flere av de, og flere vil det bli :)

    SvarSlett