torsdag 11. oktober 2012

Winterchild - Nytt mønster!!!


Ja, altså.... Jeg skrev her for noen uker tilbake at de mønsterne som kom til å komme snart var inspirert av min nye hverdag...

La meg bare gjøre det klart at jeg IKKE er gravid igjen ;-)

Winterchild var nemlig noe som bare kom dalende ned i hodet på meg, og som jeg bare MÅTTE gå igang med med en gang. Akutt inspirasjon, kan man vel kanskje kalle det?



Uansett er jeg virkelig stolt over å kunne presentere Winterchild! Dette er ment å være det perfekte settet å strikke om man venter barn, enten det er sitt eget barn, barnebarn, tantebarn osv. Settet kommer kommer i str 0-3 måneder, og inneholder 6 deler. Sokker, Votter, Lue, Bukse, Jakke, og Sovepose. 

Delene i settet er ment for å kunne kombineres på flere ulike måter, og i flere ulike situasjoner. Soveposen er kjempefin i senga på natta, og hindrer babyen i å sparke av seg dyna! Kombiner den med jakke, lue, votter og sokker, så er det også supert i vogna! Bytt ut posen med buksa, og det er ypperlig til bilbruk!
Og dette er bare noen av tipsene. 



Settet er strikket i deilige Drops Lima, som er en nydelig blanding av ull og alpakka. Garnet er mykt, klør ikke, og utrolig godt å strikke med. Det innehar de gode og varmende egenskapene til alpakkaen, samt de stødige og hardføre egenskapene til saueulla. 

Mønsteret ligger for salg på siden min på Ravelry. Dersom du ikke er registrert der, men likevel ønsker å kjøpe mønsteret, kan du gjøre det ved å sende meg en mail.


Nå skal jeg se om jeg ikke får brukt strikketida mi på å gjøre ferdig noen UFO'er før jeg starter på nye eventyr for meg selv, hehe. 

Kommenter gjerne på innlegget, det er bestandig koselig!

Ha en super dag!
Silje

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ så fint! Jeg skulle gjerne strikket hele settet, men har ingen så små lenger. Jeg likte veldig godt posen, og at man kan kombinere plaggene, det er jo supert. Du er dyktig. Lykke til med salget av mønsteret!
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  2. Nydelig sett! Kommer nok til å kjøpe dette mønsteret av deg, rett og slett nydelig :-)

    SvarSlett