lørdag 4. august 2012

Sjalstrikk

Har hatt så lyst på nytt sjal til høsten, men har liksom ikke våget meg utpå helt, siden jeg føler det er for mye i topplokket akkurat nå til at jeg greier å konsentrere meg om infløkte lace-oppskrifter... Og selv om det finnes masser av mønstre på sjal uten hullmønster, så var det jo liksom det jeg ville ha, da...

Men så fant jeg Eiku, en gratis oppskrift på Ravelry, og den var da ikke så ille! Stilig sjal, enkelt mønster, og schtilig utseende. 



La opp på pinne 3,5 med Wollmeise 100% pure i fargen Resi, og strikket i vei. Strikket noen ekstra omganger med hullmønsteret før jeg foretok picotfellinga, som forøvrig var utrolig enkel, utrolig gøy, og utrolig dekorativ!!!

Blokket sjalet litt hardt, slik jeg liker det, og det fikk perfekt størrelse, ble mykt og herlig! Gleder meg til å ta det i bruk.


Tusen takk til alle dere som er innom bloggen min, og legger igjen koselige kommentarer. Det verdsetter jeg veldig!!

Silje

4 kommentarer:

  1. Nydeleg sjal som sikkert kjem til å varma godt om skuldrene i haust. ;o)
    Siri

    SvarSlett
  2. Kjempefint sjal og nydelige farge :-)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Nyyydelig sjal! Jeg strikker mye, men aldri noe som ligner sjalet ditt. Du er dyktig.
    Hilsen Liv.

    SvarSlett