mandag 12. april 2010

Har starta på Genser til Maria

Nå har jeg starta på Genser til Maria, etter oppskrift fra Dalegarn.
Maria ville ha "En sånn med trekanter på", og det måtte jo bare være Islender (noen er uenige i at det heter islender, og mener det heter grønnlender, men jeg aaaaner ikke. Jeg kaller det islender i allefall, og de fleste later til å forstå hva jeg mener) !
Jeg fant den "rette" oppskriften i Dalegarn Retro


Utrooolig mye fint i det heftet!!

Valget falt på design nr 20710, den genseren som er vist på baksiden av heftet.
Fargene ble vi enige om på kompromiss. Hun ville ha lysrosa, sjokkrosa og rød (jente på 7 år, need I say more?). Jeg ville ha natur, oransje og brun (Retro farger på en retro genser - off course! ).
Det ble grå, plommerød og lilla!Fargene blir kjempelekre sammen. Feminint og flott uten å være skrikende rosarosarosa.


Jeg strikket desverre mønsteret nederst på bolen litt stramt, men jeg droppet å ta det opp igjen for jeg er ganske sikkert på at det vil se greit ut når jeg får vasket og blokket genseren til slutt. Det er første gang jeg strikker på denne måten, så litt sånne feil hører med. Jeg syns jeg gav mye slækk i garne jeg, men tydeligvis ikke nok. Men som sagt, etter å ha kommet forbi mønsteret og lenger opp på bolen ser det bedre og bedre ut.

Gleder meg skikkelig til å legge ut bilder når den er helt ferdig!


2 kommentarer:

  1. Skikkelig stilig genser, og fargevalgt blir flott. Er nå enig med 7-åringen i valg av farger jeg da, men så elsker jeg også rosa. ;-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott Silje ;) flotte farga til Maria. Mønsteret e nok påvirket av grønnlandsgenserne... en islender har masse "lus" på både bol og ermer ;)

    SvarSlett